Thursday, December 30, 2010

soalan

Ini ada soalan .
dari orang bukan Islam.
dia bertanya, sebab dia keliru.
aku naik menyampah dengan orang-orang yang membuatkan si bukan Islam ini bertanya.

layan sajalah soalan-soalan itu:

1)orang bukan Islam boleh masuk surau atau tidak?
2)boleh atau tidak boleh orang bukan islam masuk ke perkarangan masjid?
3)boleh or tak, orang bukan islam baca al-Quran?
4)orang bukan islam boleh guna or tak kalimah Allah?

soalan tambahan dari aku:

baju ketat-ketat itu, siapa ya yang tak boleh pakai? Orang Islam atau orang bukan Islam?

kewajipan menutup aurat itu, untuk siapa? orang Islam atau orang bukan Islam?




p/s : teringat kata-kata mat sabu : "saya ni, kalau yang nak bercakap soal judi tu orang-orang pejabat agama saya boleh terima lagi. Sama juga kalau yang menentang/bercakap soal judi tu ustaz-ustaz, ngo-ngo islam, saya boleh terima. tapi kalau puak gerombolan united malay ehem-ehem tu yang bercakap soal judi, saya nak termuntah..."

No comments: