Saturday, November 13, 2010

Din

tak tahu apa nama penuh kau.
aku tak pernah tanya tapi kita kerap bersua muka.
kau dan aku. dunia kau lain dunia aku lain.
bila jumpa kau, kau tanya aku, aku, dengan skemanya akan menjawab semua persoalan kau.
bila aku tanya kau, kau, entah.."nak p mana din?" kau jawab "aku hensem tak?"
dunia kau lain, dunia aku lain..

kau tak macam kami..kami bertanggungjawab atas segala perbuatan kami..kau?tiada,tiada tanggung jawab.

bila aku tanya kau "knapa tak datang tadi?" kau dengan jawapan yang memang tak akan menjawab soalan aku pun "petang ni kita main bola nak?"

kau tak pernah kisah apa kata orang tentang kau.
kau happy dengan dunia kau. aku tak pernah tengok kau bersedih, sungguh, sumpah, tak pernah.

jalan kau, tersenyum. diam kau tersenyum. cakap kau tersenyum. apa lagi indah dari sebutir senyum?

pernah kau tanya aku "nak p mana?" aku penuh dengan skemanya menjawab "rumah kawan"
soalan kau semua aku jawab, tak tergamak nak berbohong.aku tanya kau balik "kau nak ikut?" "takpalah, moto aku lagi besar dari kau punya"

kau istimewa din, sangat-sangat istimewa.

kau tahu tak nama aku? aku rasa tak. sebab kau panggil aku..erm..kau tak pernah panggil aku pun. jumpa saja, kau terus bertanya.aku pun akan terus menjawab.

din, aku harap kau akan sentiasa disitu.

No comments: