Sunday, November 7, 2010

Aku Di Depan Pintu ( Berat-berat)

Aku di depan pintu
kuketuknya
'Siapakah itu?' tanya dia
'Aku datang ke sini ingin bertanya,'
'Apakah itu?' soalnya.

'Siapakah kamu?' soalku.

'Maaf, tiada kamu di sini,
dan kau tidak pandai berbahasa aku,'

Lalu aku beransur dari rumahnya,

Aku di depan pintu
kuketuknya
'Siapakah itu?' tanya dia
'Aku datang ke sini ingin bertanya,'
'Apakah itu?' soalnya.

'Siapakah kamu?' soalku.

'Akulah yang kau sedang tanya,
dan kau sedang berbicara denganku.'

'Ayuh, jemputlah masuk ke rumahku,' ujarnya

Aku lantas masuk, dan semenjak itu tidak pernah keluar lagi.

1 comment:

Land Of Tapioca said...

if this poem is yours, satu percubaan yg baik. semoga aku yg berdiri di depan pintu tahu org yg berada di dalam. semoga ketukan itu pasti adalah kau bagi aku.