Thursday, July 10, 2008

DIARI 90708-AKU, LAUT DAN BEBOLA IKAN


Hari ini , sekali lagi aku berada di tepi laut berdekatan dengan sebuah pusat membeli belah yang agak terkemuka di negeri kelahiran aku.Setibanya aku di sana, aku singgah sebentar di sebuah gerai untuk membeli juadah ringan seperti bebola ikan,ketam dan sebagainya dan kemudian aku memilih tempat yang sesuai untuk menikmati juadah dan melihat salah satu kebesaran Allah yang kadang kala boleh menenangkan hati yang gundah gulana..Sengaja aku memilih untuk berada di sini kerana berdasarkan pengalaman yang lepas,aku berasa gembira dan lebih bermotivasi setelah pulang ke rumah.Entah mengapa tiba-tiba aku teringatkan janji aku kepada Sang Pencipta..JANJI UNTUK BERUBAH..Janji yang aku rasa aku nukilkan sewaktu aku berada disini juga dulu..Janji yang tidak dapat aku tunaikan..Tiba-tiba aku menjadi malu kepada tuhan yang menciptakan aku.Payah sungguh aku rasakan untuk beristiqomah..Hampir saja aku menitiskan air mata mengenangkan kesalahan dan dosa yang telah aku lakukan..Itulah aku..hanyut , insaf dan hanyut semula..YA ALLAH BERIKAN AKU KEKUATAN UNTUK BERISTIQOMAH DALAM BERIBADAH KEPADA-MU.PANDANGLAH AKU DENGAN PANDANGAN NIKMAT-MU.REDHOKANLAH KEHIDUPAN KU YA ALLAH..-bersambung-

1 comment:

Dr. Jannah Hj Othman said...

awat ceq..........sedihnya baca....hukhukhuk...bebola ikan tu tak sedap ka tak cukup....heheh....gurau2...besala,nak insaf memang amik masa lambat skit...kadang2 environment memepengaruhi...terpulang r kat masing2 punya kekuatan......k na..len kali makn bebola ikan tu habaq,ni dak,makan sekor ja...kedekut piang...