Thursday, December 31, 2009

MAKIN PARAH


-gambar hiasan-

Semalam, seperti malam-malam yang lain, aku ke kedai makan febret aku..kedai tu mendapat jolokan KEDAI MAK oleh student kat tempat aku belajar..nasi goreng ikan masin+extra nasi+teh ais...malam tu lain sikit menu aku..sambil menikmati hidangan aku, adala dipaparkan rancangan dalam TV3, BANG BANG BOOM. Frankly, rancangan tu macam taik lembu kat atas tu. aku jadi panas tiba-tiba..2 ekoq hos rancangan tu pun macam bongok. aku tak tau nak explain macam mana..menyumpah aku..Ada satu slot 'ada berani'...Orang yang sanggup bagi aku menggadaikan maruah malam tu akan dicabar untuk memakan meggi..cara makan megi tu....arghhh, macam taik lembu kat atas tu..Hilang semua maruah kerana RM50..Simple, isn't it? bagi aku, tak payah tayang rancangan tu pun ok..Tak ada faedah..Lagi satu part yang macam taik lembu kat atas tu adalah trademark rancangan tu,yang menari2 tu..macam taik lembu kat atas tu, sebijik!! Lagi satu rancangan yang macam taik lembu kat atas, EWAH EWaH..Ni pun lagi satu bongok..bongok lagi membongokkan..bongok macam taik kat atas tu..

Teman-teman, tak payah tengok la crita-crita macam tu..tak dapat faedah apa pun..nak jadi bongok ja boleh tengok..cuba untuk beralih kepada rancangan yang mendidik dan boleh merangsang sikit jiwa-jiwa untuk dekat kepada sang pencipta.......

1 comment:

Muhammad Hariz Ihsan Bin Abdul Khabir said...

Hariz pun tak suka rancangan tu,kalau ada rancangan tv belajar melukis Hariz suka la.