Saturday, May 2, 2009

mengandung tapi tak kawen??

Sambil menikmati juadah makan malam,sambil itu juga menahan keperitan mulut yang berulser,sambil-sambil menonton match bola kegemaran(menang 2-0),sambil bersorak riang meraikan gol tiba-tiba adik aku yang terpaling kecil bertanyakan satu soalan yang agak susah untuk dijawab.."abg,adik tak pahamla paper ni(dia baca paper sinar)..REMAJA 16 TAHUN LAHIR BAYI TANPA BAPA?? tak fahamla adik..Kecik2 boleh lahir baby ka?" aku diam ja dulu..then..." mcmna bleh jadi macam tu ha abg? x kawen pun bleh dapat anak ka??" ha sudah..seperti yang aku jangka,keluar juga soalan tu..nak crita dekat budak kecil yang baru darjah 4 tentang zina?hai..las2,aku kata yang perempuan tu jahat sebab x kawen n dapat anak.jwpn tu actually tak berapa nak tepat sebab ada orang tak kawen tapi dapat ank(kena rogol ka..amik kat rumah anak yatim ka..).Adik aku tu macam kecewa la jugak sebab aku buat layan tak layan ja kat dia..Rasa bersalah ja aku.. Tapi biarlah,mudah-mudahan Allah panjangkan usia adik aku dan dia sendiri cari jawapan untuk soaln dia tu...........

No comments: