Saturday, November 21, 2009

BERCINTA CARA SI BERKOPIAH DENGAN BERTUDUNG LABUH DAN BERSELUAR PENDEK DENGAN BERSKIRT-APA BEZANYA??

Soalan pertama sebelum apa-apa..Ada bezaka bercinta golongan 'islamic' dengan golongan yang agak sosial?? Jawapannya, TIADA BEZA..Diulang, TIADA BEZA. Faham?? Kalau dah bercinta sebelum kahwen tu, samala jugak dengan cara-cara bercinta yang wujud dalam dunia ni..Agak terkilan mengenangkan teman-teman yang yang dilabel alim,warak, berkopiah,p masjid selalu, join usrah, lantang bersuara soal hukum hakam tapi soal cintan-cintun, bongok..Sebahagian golongan ini dilihat mengunakan 'agama' sebagai lesen untuk bercinta sebelum kahwen. Istilah-istilah 'ukhuwah fillah' yang sering digunakan sebahagian golongan ini menyebabkan aku rasa depa ni macam...hai...Kononnya golongan macam aku yang tak berapa 'islamic' ni kalau bercinta sebelum kahwen, tak boleh,haram hukum dia..Dahtu, kalau dah melekat dengan handfon 24 jam,mesej-mesej perempuan,sembang-sembang, apa pulak hukum tu??Mesej ana anti anta konon..ukhuwah fillah konon..mesej perempuan soal dakwah konon..sembang-sembang soal perjuangan islam dengan perempuan konon..Balik makan tosai..dua tosai..tak cukup dua, tambah lagi satu..Come on...Aku lelaki jugak...Kalau dah lelaki tu, lelaki la jugak..Lelaki-lelaki jenis 'berwayang' ni sah-sah la bhubung dengan orang-orang macam depa jugak..Takkan pulak golongan-golongan pelajar alim-alim mesej-mesej,kol-kol orang yang pakai skirt..komfem dengan geng-geng muslimat alim-alim jugak..Aku lelaki, aku taula...Biasanya golongan-golongan macam ni, ayat-ayat yang deme gune(haha,msok dah) lagi power-power..Stop pretending!!Berhenti dari gunakan kelebihan yang Allah bagi pada u guys untuk perkara-perkara yang tak baik macam tu..Aku pernah terbaca satu blog sorang ustaz ni..Dia kritik golongan-golongan agama, of coz student, yang belajar d timur tengah..
Malas nak tulis apa yang dia kritik tapi lebih kurang ja dengan apa yang aku tulis ni..ni dulu dari aku, ada lagi, tulis lagi nanti...


P/s : persoalan yang masih tak terjawab...KENAPA GENG-GENG TUDUNG LABUH, BERPURDAH SUKA SANGAT PASAI UKHUWAH-UKHUWAH...hasil tinjauan blog-blog depa.................

2 comments:

muhammad syafiq said...

tosai sedap. capati tak.. haha

Unknown said...

apa maksud suka pasal ukhuwah2? huu