Thursday, August 6, 2009

h1n1-amaran dari langit

Baru-baru ini, tempat pengajian aku mengumumkan cuti seminggu bersempena sambutan h1n1 sedunia yang makin lama makin menjadi-jadi penyebaran virus ni.bertempik soraklah seluruh warga tempat aku belajar mendengarkan pengumuman bersejarah itu.. Pada awal kemunculan virus ni,aku macam tak ambil kisah sangat.Aku tak rasa apa-apapun. Sampaila virus tu masuk malaysia,membunuh beberapa warga Malaysia, dan sampai tempat aku belajar ditutup baru virus ini mendatangkan kegentaran yang tersendiri dalam diri aku. Ada sesuatu yang tidak kena dengan dunia sekarang. Ada sesuatu di sebalik kwujudan virus yang membunuh ini!! Ya!Amaran dari langit!Amaran dari tuhan yang mencipta virus ini.Amaran dari tuhan pencipta seluruh isi dunia!Apa yang berlaku adalah bala dari tuhan untuk kesalahan yang telah banyak kita lakukan.Insaflah...Di saat kita sibuk menguruskan virus ini dengan pelbagai cara, jangan lupa uruskan urusan kita yang sudah banyak terpesong dari ajaran sebenar.Boleh jadi apa yang kita lakukan selama ini telah mendatangkan kemurkaan Allah..

1 comment:

muhammad syafiq said...

yeah, itu amaran dr langit..

tatkala pengumuman itu dilaungkan dgn soraknye, suara azan sedang berkumandang..

slps hbs aturcara itu, bertempiaran pelajr2 pulang ke bilik masing2..

masjid ??

sedarkh kita..

bala yg menimpa ini utk mengingatkn kita agar hampir padaNYA...

sakadar renungn bersama ~