Tuesday, October 28, 2008

DIARI 271008-AKU, LAUT DAN BEBOLA IKAN

Sedari sedar aku daripada tidur,aku terus mencapai telefon bimbit aku untuk melihat kalau-kalau ada mesej yang terpapar dan jangkaan aku tepat kerana aku mendapat sebuah mesej daripada seorang teman lama.."woi jadi ka tak??kalo jadi,mai umah aku dulu."
aku dengan segera bersetuju dan berasa amat gembira kerana sekali lagi masa aku di rumah terisi dengan plan yang dirancang oleh rakan aku itu.Rancangan apa?Aku segera bersiap dan menuju ke rumah kawan aku itu.Kami ke tempat yang dirancang dengan menaiki motosikal.Ke mana?Perjalanan yang agak membosankan itu diselang-selikan dengan gurauan yang dicipta sendiri oleh rakan aku yang membonceng di belakang.Beberapa minit kemudian,kami tiba di destinasi yang di tuju-KEDAI NASI KANDAR.Menurut tuan empunya idea,kedai makan ini merupakan kedai makan yang terkenal bagi penduduk setempat.Makanan yang disediakan hanya nasi beramuankan resepi rahsia yang dicipta oleh tukang masak.Ternyata hidngan sarapan pagi merangkap makan tengahari yang aku pesan begitu enak.Setelah selesai aku pulang ke rumah.Pada sebelah petang selepas selesai berdating* aku bercadang untuk mengambil angin di tepi pantai namun setibanya aku di sana keadaan agak begitu mengecewakan.Kawasan sekitar telah dipenuhi oleh orang banyak dan bakal menimbulkan suasana tidak selesa.Tanpa berlengah aku terus beredar tanpa hala tuju.Di sepanjang perjalanan aku menuju ke entah kemana,aku memperlahankan motosikal yang ditungganag sambil memerhati laut di sebelah kiri.Di sepanjang deretan pantai itu,aku mendapati banyak motosikal yang tidak berpenghuni di parkir di kawasan tepi pantai.Aku dapat jangkakan apa yang berlaku.Anak muda..Pasangan lelaki perempuan..Tidak perlu diurai panjang.........Setelah agak lama,aku memberhentikan motosikal di suatu tempat.....
-Bersambung

*sembahyang

No comments: